Monday, September 27, 2010

Seperti mahu ber-wayang~~

Salam :)

Sekarang tengah download How I Met Your Mother season 4. Yaaaaayy. My fav tv show sebab biasa tengok dari kul 8.45pg-11.30pg HAHAHA. Mmg best, so gigih ni nak download. Scrubs dah tak ada, maybe new season tak keluar lagi kot. *sigh*

Sekarang pun teringinnnn nak tengok Wall Street dgn Going the Distance, tapi haruslah TGV dekat Kerteh tu ada kan? Lagipun Kerteh is 1 hour 45 min away from dear KT so, gigih tak???? Btw Burger King Mesra Mall tak sedap. Dah la mintak benda lain dapat benda lain. Mencikkk. Baik pegi mentekadarah Donashi. Lagi kenyang.

Masa kat Mesra Mall jugak beli selai tudung Hajra warna hitam. Seperti biasa lah warna hitam warna fav. My first tudung express. Dapat feedback positip antaranya muka tak bulat macam pakai selendang. Hahaha. Yang best ibu cakap nanti dia bawak pegi tempat biasa dia beli tudung instant ni and saya boleh pilih watever colour yang saya sukaaaaaa. Omaiii~

Hmm keraaaap sgt tgk kat FB ni kawan2 sendiri update benda2 seperti

'Esok kerjaaa. MALASNYAA'


'Letih lah hari-hari kerjaaa'


'Kerja dah siap, tapi dapat kerja lain lagi. Benciiiii'

*ayat hanyalah rekaan hehe*

Anda dapat point saya? Ni kawan2 yang dah dapat kerja tapi macam menyesal plak bekerja. Bersyukur laa. Orang seperti saya yang masih tercari2 kerja ni kadang2 geleng kepala, meluat pun ada bila baca. Nak tarik perhatian orang atau nak remind semua kawan2 yang anda sekarang dah bekerjaya? Kerja tu amanah, so bila dapat, kena betul2 appreciate.. Dalam semua benda pun. Dah ada kerja merungut tak ada kerja, tak ada kerja merungut nak kerja. Kenapa tak boleh put urself in others shoes? Kalau nak sangat bagitau dah ada kerja, you can edit it at your FB info, senang. Yes I am bitter bila jumpa orang yang tak reti berterimakasih pada rezeki sendiri.

Dan 1 lagi, kali ni pasal tingkah laku kita sendiri. Saya selalu doa mintak benda2 ni dijauhkan. Kadang2 baca kat wall kawan2 perempuan mencarut dan cakap perkataan2 tak berapa nak elok buat saya terfikir, kenapa la orang belajar universiti boleh keluarkan perkataan macam tu. Saya rasa kalau minah rempit dengar pun boleh blushing. Saya masih belum ada kekuatan untuk menegur, mungkin sebab we have histories together. Bila baca benda2 tu, saya ingatkan diri saya, sebetapa marah pun kita, sebetapa geram pun kita, perkataan kita harus dijaga. Tak payah mempengaruh manusia dengan kata2, bagi saya seseorang itu cukup hebat bila dia boleh mempengaruh manusia dengan cara mengikuti teladannya.

Cantik seorang wanita, bergantung pada tutur katanya.

Regards, Qila

2 comments:

  1. hakak.
    setuju ok. menci tgk status mcm tu.
    kena hargai apa yang ada kan?

    ReplyDelete
  2. yep. i mean, kalau tak suke keje tu, just quit alreadyyyyyyyyyy. jgn la nk kecah2 kan

    ReplyDelete

So, tell me what you think.