Monday, July 12, 2010

Gifts and Presents

Salam :)

FYI kat KT dah laaaammaa tak hujan. Is it true kat PERLIS selalu hujan sekarang? Demm. Kenapa bila dah tak akan kembali ke sana baru nak hujannn? Perhaps sebab manusia2 yang banyak dosa dah blah dari tanah Perlis so hujan turun la.. Kot? Hahah. Kat sini panas macam toott and peluh tu memang tak hingat laaaa :(

So Sabtu lepas telah ke tanah Kuantan selepas beberapa tahun tak ke sana fiuhh and misi menghantar adik serta mencari kasut Konvo telah berjayaaa. Yaaayyy. Cuma sekrang kena lembutkan kasut tu means I have to walk around the house wearing the shoez so masa hari kejadian aka D-Day aka Convocation day kaki saya takkan melecet atau tergelecoh. Have to get used to it babes. Kaki saya sgt lah senstif, especially at the heels because kebanyakan kasut akan membuat ia melecet. So saya sgt jeles kepada mereka yang boleh memakai apa sahaja jenis kasut tanpa melecet huu. I can only wear suede or very2 soft cloth material shoes/flats. Dah pernah ada kejadian where I wore this one shoe pegi lecture, serius dah gigit the shoes EVERYWHERE and I thought it was soft enough tapi guess what? I thought wrong. Pegi lecture okay lagi, balik lecture I was screaming and practically crying menitik2 air mata sebab sakit sangat. Tobat dah tak pakai the shoes walaupun CANTIK GILAA. This actually happens in Jakarta sebab I need to walk around 15 minutes to get to campus so bayangkan la apa yang saya rasa the whole 15 minutes balik tu. Rasanya dalam jugak lah kuku saya benam kat tangan Anis haritu.. Hee. Sorrrry Anis :))) After that incident, saya telah berjanji kepada diri sendiri untuk tidak membiarkan lagi kaki ni sakit melecet. Hence the process of making the leather on my shoes soften. :) Plus ibu cakap kalau sapu lilin it will be better. Nanti la cuba.

Because of my Convo kurung is green with red flowers.. with brown tones and stuffs, kasut yang dibeli adalah berwarna tan. Dan disebabkan syarat di dalam buku konvo menyatakan

KASUT BERTUMIT DAN BERTUTUP

saya dengan happynya membeli sepasang wedges yang sgt comelllz. I actually visualised first how I wanted to look on the D-day, so 2/3 of my looks are completed. Sekarang have to find the scarf pulak. I am thinking of buying a darker shade of tan to match with the kurung and shoes. Yang pasti nak yang ada BLING2 so atas pentas nanti boleh nampak ya aa awww. EXCITED oke. Beg konvo dah ada. Tapi tak kira baru sebab dah pakai. Gerammm sgt. He he he.

Alhamdulillah nasib baikkk ibu and ayah menge-share ke-excited-an ni. He he he. Kalau tak ada nak kena terajang je bila tunjuk nak macam2. Hahhaahah. They are happy Im graduating, I know that. Alhamdulillahhhh :))

Dan untuk the ultimate present that I got sempena my birthday and convo. CCQ + the trust :) Konfirm birthday2 lepas ni PLS JANGAN HARAP nak hadiah lagi. Jangan sebut langsung. Kalau boleh buat2 tak ingat je birthday tu. Tak payah hint2. Okay perhaps I deserve a slice of cake.. Or a birthday dinner. He he he.

p/s: sekarang is addicted to Giant's First Choice Apple and Promegranate Juice. Nyummmyyy. And sangat sedap kalau buat pudding punya kuah. Nyammmm

Regards, Qila

No comments:

Post a Comment

So, tell me what you think.